Handledning


Målet med handledningen är att utvecklas som individer och som team. Ni får tid och stöd att observera, reflektera och kommunicera på ett sätt som bidrar till både människa och verksamhet.

handledning-helenakedja-visby.jpg

 

Förhållningssätt

Jag tar inte ställning för eller emot. Jag kommer inte med färdiga lösningar. Min roll är istället att handleda och bidra i er kommunikation, så att ni - enskilt och tillsammans - hittar ert sätt, er väg och era unika lösningar. 


Hur ofta?

En gång i månaden är vanligast men era behov och er verklighet styr - tillsammans hittar vi vad som passar er bäst.


Hur länge?

2-3 timmar per tillfälle brukar vara lagom. Ofta bokar vi upp en termin i taget. Därefter utvärderar vi och bestämmer om vi ska avsluta eller fortsätta.


Etiska regler 

Jag är förbunden till ett omfattande regelverk gällande etik och arbetssätt. Eftersom psykologin ständigt utvecklas ser jag också till att kontinuerligt vidareutbilda mig.


Innehåll

En del arbetsgrupper önskar ren handledning, andra vill kombinera handledningen med utbildning.

Handledningen kan innebära att ta upp och samtala om situationer på arbetsplatsen eller klientcase. Det kan också handla om samtala om och jobba med relationerna och samarbetet inom gruppen.


Bokning

Maila eller ring, så pratar vi om hur era behov ser ut.


Första tillfället

Vi presenterar oss för varandra och stämmer av behov och förväntningar. Ett tillfälle då ni får utrymme att berätta om er själva och er situation. Jag berättar hur jag jobbar och ni kan ställa era frågor till mig.


Motstånd

Kan dyka upp. Det är naturligt och t.o.m vanligt när vi närmar oss det som berör oss, när vi kommer i kontakt med känslor och när vi behöver bryta beteenden för att komma vidare.

Berätta när du känner motstånd eller inte vill komma. Här finns nämligen en stor - om inte den största - möjligheten till verklig utveckling.


Betalning

Faktureras en gång per månad.